הויטמין החסר: על ויטמין K2 כבר שמעתם?

2K מכירים? צפו בסרטון בתחתית העמוד 🙂
למה אתם חייבים להכיר את הויטמין החשוב הזה, ואיך תוכלו למצוא את המקורות הטובים ביותר שלו במזון ובתוספי המזון?

מה זה בדיוק ויטמין K 2
הרבה אנשים לא מודעים לחשיבות שלו וליתרונות הבריאותיים שלו.
רובנו מכירים את הויטמין K1 זה שנמצא בעלים ירוקים וחשוב לקרישתיות של הדם. K2 שונה מאוד.

ויטמין K2 הוא ויטמין וותיק, שלאחרונה הפך לכוכב עולה בעולם הבריאות בזכות התפקידים החשובים שלו, שלא היו ידועים עד עכשיו, במיוחד בתפקיד החשוב שלו בקשירת הסידן לעצמות, ובטיפוח עור הפנים.

 

צפו בסרטון :

תמיד כשמדברים על בריאות העצם ועל אוסטיאופרוזיס, מדברים על החשיבות של צריכת סידן, ועל תוספים של סידן.

מסתבר שסידן בלי ויטמין K2, לא רק שלא נספג כמעט בכלל בעצמות, בגלל שאין מי שיוביל את הסידן למקום הנכון, הוא שוקע בעורקים, בכליות, במפרקים, וזו הסיבה שהרבה אנשים שלקחו תוספי סידן, סבלו יותר באופן אבסורדי מבעיות לב, מכאבי מפרקים, בעיות בכליות ומאוסתיאופרוזיס.

ההערכה היא ש 90% מהאוכלוסייה סובלת ממחסור בויטמין החשוב הזה, במיוחד בעולם המערבי, גם אצל אלו שחושבים שהם אוכלים מאוד בריא.

היום כבר ידוע שצריך לקחת סידן בשילוב עם ויטמין 3D שגם לו תפקיד חשוב בספיגת הסידן שאנו צורכים,

אבל, ללא ויטמין K2 הסידן לא יגיע ליעד!

K2 הוא הגורם השלישי והמשמעותי ביותר, שמתפקד כמו שוטר שמנווט את הסידן למקומות הנכונים.

מעבר לכך, מחקרים מראים שאנשים שצרכו K2 היו בסיכון נמוך ב-51% לתמותה מהתקפי לב בהשוואה לאנשים שלא צרכו ויטמין K2, או שהתזונה שלהם היתה ממש נמוכה בויטמין K2


K2  ואוסטיאופורוזיס:

ביפן ויטמין K2  מאושר לטיפול באוסטיאופרוזיס בעקבות העובדה שטיפול בוויטמין K2 עיכב מקרים של שברים חדשים בעצמות ושמר על מסת צפיפות העצם.

עדויות חדשות מצביעות על כך, שמעבר לעובדה שהוא מגן מפני מחלות לב, ותומך בבריאות העצם, נמצא שהוא תומך גם בתהליכי גדילה והתפתחות, בשמירה על תפקוד המוח, ואפילו במניעת תהליכים סרטניים.

ויטמין K2 קשור גם לבריאות השיניים ובטיפוח עור פנים חלק. יש הטוענים שהסיבה לעור היפה והחלק של היפנים שמזדקן לאט יחסית, קשור לצריכה גבוהה של ויטמין K2.

פגיעה בספיגת K2

חשוב לדעת שנטילת תרופות מסוימות עלולה לגרום לאי ספיגה של K2 במעי. למשל נטילת אנטיביוטיקה, במיוחד בשימוש ממושך, עלולה לגרום לחוסר בוויטמין K2 בגלל הפגיעה בחיידקי המעי.


חוסר בוויטמין K2 עלול להיגרם גם מנטילת תרופות מסוג סטטינים להורדת הכולסטרול, וגם במצבים רפואיים שפוגעים בספיגת ויטמינים בגוף כמו לאחר ניתוח בריאטרי, צליאק, קרוהן וסיסטיק פיברוזיס.

היכן ניתן למצוא במזון ויטמין K2?

ויטמין K2 נמצא בעיקר באוכל יפני, בפולי סויה מותססים, בטמפה ובנאטו.
את הטמפה אפשר להשיג בבתי טבע, ולגבי הנאטו, יש לזה ריח וטעם מאוד חזקים וחריפים, ורוב האנשים שחיים בעולם המערבי, אינם מסוגלים לצרוך אותו.
באזורים ביפן אשר צורכים נאטו על בסיס יומי, יש גם את תוחלת החיים הגבוהה ביותר בעולם!

ויטמין K2 נמצא גם בגבינות מיושנות, בגבינות עם הריח החזק- בגאודה למשל, יש ​​כמות גבוהה יחסית של ויטמין K2 ,
גם באיברים פנימיים, אבל היום, גם בגלל תנאי הגידול הירודים של בעלי החיים, וכל הזריקות וההורמונים שהם מקבלים, עדיף למצוא מקורות איכותיים יותר, וידידותיים יותר כמובן.

השילוב המושלם לצריכת תוסף תזונה המכיל ויטמין K2
ההמלצה היעילה ביותר היא לשלב ויטמין K2 יחד עם ויטמין D3– שני הויטמינים האלה הם השילוב המושלם לבריאות הלב והעצמות.

רוב האנשים מכירים את היתרונות של ויטמין D, אבל לא כולם מבינים שויטמין D צריך את הויטמין K2 כדי למקסם את היתרונות שלו.

ויטמין K2 יחד עם D3 לא רק מגביר את הספיגה של הסידן , אלא גם חיוני כדי למקסם את היתרונות שלהם לעצמות וללב.

חשוב לזכור:

כדי לשמור על עצמות חזקות, אל תחכו שתגיעו לגיל מבוגר כדי להתחיל להתמקד בבריאות העצם. חשוב לזכור כי צפיפות העצם מגיעה לשיא בשנות ה-20 וה-30 המוקדמות.
מכאן ואילך מתחילה ירידה במסת העצם. לכן, ככל שמתחילים לשמור על בריאות העצם מוקדם יותר – כך מאטים את איבוד מסת העצם.

עצמות השלד הן היסודות של הגוף והן צריכות להיות חזקות כדי שנוכל להיות פעילים ובריאים במשך שנים רבות.

הגבלות לצריכת ויטמין 2K?

אנשים המקבלים תרופות לדילול הדם, כמו קומדין, צריכים להימנע משימוש בתוספי K2 , ובכל מקרה כדאי להתייעץ עם הרופא המטפל.

למבצע ויטמין K2+D1000