למה ואיך להשתמש נכון באבקת חלבון?

חלבונים נחשבים לחומרי התזונה החשובים ביותר לתפקוד תקין של גוף האדם בגלל התפקידים הרבים שבהם הם לוקחים בתהליכים שונים בגוף.
בכל פעם שהגוף מתחדש, מחלים, מתקן או מחליף רקמות, חלבונים מעורבים. הם חשובים לבריאות העור, השיער,  לעצמות, שרירים והם נמצאים בכל רקמות האיברים.
בנוסף, הם משמשים לייצור הורמונים, אנזימים והמוגלובין הנושא חמצן בדם. תפקידו העיקרי של החלבון הוא לבנות ולתקן, וכמובן לבנות שריר.
מקורות החלבון בתזונה נמצאים בדגים, עופות אורגניים, אגוזים וזרעים לא קלויים,  ביצים אורגניות / חופש, בקר רזה, טופו,  יוגורט טבעי, קינואה, שעועית, קטניות ותוספי חלבון.

 

טבעונים, אנשים בגיל השלישי, אנשים הנמצאים בתהליך של ירידה במשקל או מחלימים מפציעה או ניתוח, וגם אנשים הרגישים ללקטוז החלב, שאינם צורכים כמות מספקת של חלבון ביום, מתחילים בדרך כלל להוסיף לתזונה שלהם תוספת של אבקת חלבון,
אך לא תמיד יודעים איזו אבקת חלבון כדאי להם לרכוש, וגם לא תמיד יודעים כיצד להשתמש בה.
 
מה ההבדל בין אבקת חלבון מהחי על בסיס מי גבינה לבין אבקת חלבון אפונה?
 
ההבדל העיקרי הוא בכך שחלבון מהחי קשה יותר לעיכול ומעמיס על הכליות. אנשים רבים רגישים לחלבון החלב, סובלים מתופעות במערכת העיכול, ומחפשים אלטרנטיבות בריאות יותר. גם טבעונים מחפשים גרסה שתספק להם חלבון איכותי ללא נזקים לטווח הארוך.
בעקבות מחקרים חדשים שנעשו, נמצא שחלבון אפונה הוא התחליף הצמחי הטוב ביותר שיש. מדובר במעצמת חלבון של ממש עם המון יתרונות.
היא מכילה את כל 9 חומצות האמינו החיוניות, ומסייעת להגברת אנרגיה, בניית שריר וירידה במשקל.
 
איך הכי כדאי לצרוך אבקת חלבון?
3 אפשרויות עיקריות:
בשייק/ דייסת בוקר
לאחר פעילות גופנית
בין הארוחות-כחטיף בשעות הבוקר המאוחרות/אחר הצהריים.
על מנת להפיק את מירב היתרונות מאבקת חלבון, חשוב להבין מה המטרה?
האם המטרה היא ירידה במשקל?
בניית שריר?
התאוששות מפציעה או ניתוח?
או פשוט להגביר את צריכת החלבון היומית?
 
הנה כמה דוגמאות ואופציות אפשריות:
המטרה: ירידה במשקל
צריכת חלבון בתזונה היומית למעשה עשויה לתמוך בתהליך של ירידה במשקל.
הוספת אבקת חלבון עוזרת לחילוף חומרים ולתחושת שובע לאורך זמן.
אני תמיד ממליצה ללקוחות שלי להכין פעם בשבוע חטיפי חלבון לכל השבוע, ולשלב אותם  כארוחת ביניים בשעות הבוקר המאוחרות או אחר הצהריים, כשהחשק למתוק עולה.
(תוכלו למצוא מתכונים לחטיפי חלבון כאן באתר) 
המטרה: בניית שרירים והגברת ביצועים.
צריכה של חלבון איכותי מהותית לשיפור הביצועים וההחלמה.
זאת בגלל שבתהליך אימון ובניית שריר, השרירים עוברים סוג של ‘טראומה’.  
צריכת חלבון זמן קצר לאחר אימון יכולה להועיל להתנעת תהליך התיקון ובניית שריר.
צריכת חלבון נוספת עשויה גם לעזור להגביר את אחסון הגליקוגן ולהפחית את כאבי השרירים המופיעים לאחר האימון.
מומלץ לצרוך  אבקת חלבון נקי לא יותר מ 90 דקות לאחר האימון כדי לקבל את היתרונות המקסימליים . אבקת חלבון האפונה שלנו ידועה כבעלת ספיגה גבוהה ביותר, ומאוד קלה לעיכול, והיא אידיאלית למי שמתאמן, ולא רוצה להכביד על מערכת העיכול.

המטרה: שימוש באבקת חלבון לאחר פציעה או ניתוח
שילוב אבקת חלבון דק ונקי במהלך היום, עשוי לסייע לגוף להתאושש מניתוח, ולהאיץ את תהליך ההחלמה על ידי סיוע בתיקון של רקמות גוף פגומות, כמו גם יצירת נוגדנים וייצור קולגן, הנחוץ בהיווצרות של דלקת. בנוסף, אבקת חלבון עשויה לעזור להגביר את רמת האנרגיה הכללית.

המטרה: להגביר את צריכת החלבון היומית

אם אתם חושבים שאתם לא מקבלים מספיק חלבון מהארוחות הרגילות שלכם, אבקת חלבון אפונה טהורה הוא אופציה מצוינת להגביר את צריכת החלבון היומית שלכם!
במיוחד אם התזונה שלכם מבוססת על מזונות צמחיים או תזונה טבעונית.
נסו להוסיף אבקת חלבון לארוחת הבוקר שלכם, בין אם זה אומר קערה של דייסת חלבון או שייק, או כחטיף אנרגיה של אמצע הבוקר או אחר הצהריים.
נסו את המתכונים לחטיפים עם אבקת חלבון האפונה הדקה שלנו כאן באתר.
מה מיוחד באבקת החלבון של גלית שלגי?
• נקייה מחומרים אלרגנים כמו חלב, סויה וגלוטן
• ללא חומרי טעם, ממתיקים, חומרי צבע וריח או משמרים
• קלה לעיכול ובעלת ספיגה מקסימלית, גם לבעלי מעיים רגישות במיוחד.
• מכילה לפחות 80% חלבון ומעט מאוד פחמימות, שומנים וסוכרים.
• מתאימה לכולם: לילדים, למבוגרים, לספורטאים, לטבעונים, לרגישים ללקטוז ולכל מי שזקוק לתוספת של חלבון מלא ואיכותי.
• אפשר לשלב אותה במשקאות, שייקים, קינוחים ועוד.
• כשר פרווה
כאן ניתן להזמין אבקת חלבון אפונה טהורה במבצע ׁ
איך להשתמש באבקת חלבון אפונה?
בשייק:
יש להוסיף 2 כפות אבקת חלבון לשייק או לבלנדר ולערבב היטב. אתם יכולים לבחור לערבב אותה עם מים או חלב צמחי, האבקה מתערבבת נהדר עם שניהם.
בקערת סמודי/ דייסה
ערבבו 2 כפות אבקת חלבון עם פירות או חלב או יוגורט על בסיס צמחי. אפשר להוסיף תוספות נוספות כמו שיבולת שועל או בננה.
 
באפיה
הוסיפו חלבון אפונה טהורה להעשרת עוגות ומתכונים נוספים, או כתחליף לקמח. לאבקת חלבון אפונה טהורה יש מרקם דק וטעם עדין במיוחד, מה שהופך אותה לאידיאלית באפיה.
 
באתר תוכלו למצוא מגוון מתכונים עם אבקת חלבון אפונה.
כמה חלבון אנחנו באמת צריכים לקבל ביום?
אדם רגיל בין 0.8 עד 1.0 גרם על כל ק”ג משקל גוף ליום.למשל: אדם השוקל 70 ק”ג, זקוק לכ-70 גרם חלבון ביום!
אדם פעיל כ- 1.3 גרם על כל ק”ג משקל גוף ליום.
אדם פעיל מאוד כ – 1.6 גרם על כל ק”ג ממשקל הגוף ליום
לתמיכה בירידה במשקל – 1.3 גרם על כל ק”ג ממשקל הגוף ליום
לסיוע בבניית שרירים/שיפור הביצועים – 1.6 עד 2.2 גרם על כל ק”ג משקל גוף ליום.
חשוב לפזר את צריכת החלבון לאורך כל היום.כ- 20-30 גרם חלבון כל 3-4 שעות.

עוד על יתרונות אבקת חלבון אפונה ולהזמנה בלחיצה כאן 
בשיער,