הקיץ מביא איתו שלל פירות צבעוניים ומתוקים. אני ידועה כחובבת פירות, ובמיוחד אוהבת את פירות הקיץ!
ידוע שבאכילת פירות יש יתרונות תזונתיים ובריאותיים ולכן מומלץ לשלב אותם בתפריט היומי, ובעיקר לאכול מהם במחצית הראשונה של היום.
למה?
כי ככה הם מתעכלים טוב יותר, הם עוזרים בסילוק פסולת מהגוף, ומעלים את החיידקים הטובים במעי, ויש להם עוד המון יתרונות.
הם מכילים בעצם את כל מה שהגוף שלנו צריך:
ויטמינים, מינרלים,הם מהווים מקור לוויטמין C , וויטמינים מקבוצת B (ברזל), אשלגן, מגנזיום, סיבים תזונתיים ושפע של פיטוכימיקלים ונוגדי חמצון.
בנוסף, הטעם המתוק שלהם הופך אותם לקינוח בעל ערך תזונתי גבוה, והעובדה שהם עשירים בסיבים תזונתיים תורם לתחושת שובע.

 

אילו פירות מומלץ לאכול?

מכל צבעי הקשת.
כל צבע תורם משהו ייחודי לבריאותנו.
כך למשל, פירות אדומים עשירים בליקופן ונוגדי חמצון, ומסייעים במניעת מחלות ממאירות, מחלות לב וסוכרת וכן מסייעות בהאטת ההזדקנות.
פירות צהובים וכתומים מכילים בעיקר ויטמין A וויטמין C החיוניים למערכת החיסון, תורמים למניעת מחלות כרוניות כסרטן ולהאטת ההזדקנות.
פירות כחולים וסגולים מכילים נוגדי חמצון במינון גבוה. הם בעלי תכונות אנטי דלקתיות, מגנים על בריאות כלי הדם והלב, מסייעים במניעת מחלות סרטן ומאטים את תהליכי הזדקנות הגוף.
פירות ירוקים מכילים מינרלים וויטמינים חיוניים ושלל נוגדי חמצון המסייעים בשמירת בריאות העור וכלי הדם.
ולהלן מצעד פירות הקיץ המומלצים:
1. אבטיח – הפרי שמסמל את הקיץ. מכיל ברובו מים, אבל גם וויטמינים רבים כגון ויטמין C וויטמינים מקבוצת B. האבטיח מהווה מקור לליקופן, נוגד חמצון המקנה לאבטיח את צבעו האדום וידוע כמגן על עור הגוף מפני קרינת השמש ומסייע במניעת סרטן ומחלות לב. האבטיח מכיל גם אשלגן התורם לאיזון לחץ הדם. כוס קוביות אבטיח שוות ערך למנת פרי.
2. מלון – פרי נוסף המזוהה עם הקיץ הוא המלון. גם הוא בדומה לאבטיח, מכיל ברובו מים, עשיר בוויטמין C ומכיל גם וויטמינים מקבוצת B וחומצה פולית. המלון מהווה מקור מרכזי לקרטנואידים, המעניקים לו את צבעו. הוא מכיל גם מגנזיום ואשלגן; המלון הכתום מסייע במניעת שבץ, מחלות לב וכלי דם. כוס קוביות מלון שוות ערך למנת פרי .
3. ענבים – עשירים בוויטמינים כמו ויטמין C, ויטמינים מקבוצת B, מינרלים כמו מגנזיום ואשלגן, וגם בסיבים תזונתיים. ענבים מהווים מקור לפלבנואידים – נוגדי חמצון המעניקים לענבים את צבעם. לפלבנואידים פעילות נוגדת חמצון המסייעת במניעת התפתחות סרטן, טרשת עורקים, קטרקט ואף עשויה לסייע בהאטת תהליכי ההזדקנות. ענבים מכילים כמות גדולה של סוכרים פשוטים, ולכן מומלץ להגביל את צריכתם. 12 יחידות של ענבים שוות ערך למנת פרי. מומלץ לחצות את הענבים לשניים ולהקפיא אותם, כך ניתן ליהנות מחטיף קר ומרענן וכן להסתפק בכמות קטנה יותר.
4. משמש – מהווה מקור עשיר לאשלגן, מגנזיום וסיבים תזונתיים. מכיל גם וויטמין A המסייע בחיסול רדיקלים חופשיים ובטא קרוטן המסייע בשמירה על הראייה. שלושה משמשים קטנים הם שווי ערך למנת פרי.
5. שזיף – מהווה מקור מצוין לסיבים תזונתיים כמו גם וויטמין A וויטמין K המסייע בשמירה על קרישיות הדם וכן נוגדי חמצון. השזיפים מסייעים בבעיות עיכול ועצירות בשל תכולת הסיבים שבהם.
עוד כמה עובדות שכדאי לדעת
על מנת להפוך את אכילת הפירות לבריאה יותר, מומלץ לשלב עם אכילת הפירות מנת שומן על מנת שרמת הסוכר תעלה באופן אטי והדרגתי יותר.
מנת שומן יכולה להיות 3-4 יחידות של שקדים או אגוזים שלא עברו קלייה או המלחה.
כמו כן, חשוב להדגיש כי אנו מתמקדים באכילת הפירות בשלמותם ולא בשתייתם כמיץ או שייק.
בכוס משקה כזו כמות הסוכר עצומה (כוס מיץ מכילה לפחות שלוש מנות פרי), היא אינה מכילה סיבים תזונתיים ורמת הוויטמינים בה נמוכה מאשר בפרי עצמו.
לכן, מומלץ לאכול את הפרי בשלמותו.
והכי חשוב,
קיץ בריא מהנה ומרענן לכולנו!

רשימת המרכיבים

אז אנחנו צריכים?
½ אבטיח
למי שיש את אבקת חלבון הקומפליט:
2 כפות מדידה (35 גר’) של אבקת חלבון קומפליט בטעם וניל!
חופן קרח כתוש
מיץ לימון בנדיבות

הוראות הכנה

לערבב הכל במיקסר וזהו, שייק שלכם מוכן!
לרוויה!
שלחו לעוד אנשים שיעניין אותם
הקישור להצטרפות
לעוד מתכונים וטיפים בריאים לקבוצות הוואצאפ השקטות שלי כאן :
https://did.li/i1qTY

מוצרים שעשיתי בהם שימוש במתכון להזמנה אונליין

הספר - קל, טעים ובריא

מטבח בריא בלי תירוצים

הספר - מתוקים ובריאים

לכל מי שרוצה לדעת איך לשלב מתוקים בריאים בתפריט היומי!

השארו מעודכנים

הצטרפי לקהילה שלי וקבלי באופן קבוע מתכונים וכלים שיעזרו לך להפוך את האכילה הבריאה לשגרה שלך בקלות ובהנאה.

תודה על הרשמתך

כל הזכויות שמורות לגלית שלגי 2020